COMPETITIE

Competitie

Indien wij talent zien in je kind, of je kind zelf interesse heeft om wedstrijden te zwemmen kan het in samenspraak met de coördinator eventueel doorstromen naar de competitie. Dit hangt natuurlijk af van de techniek en uithouding van je kind.

Binnen de competitie worden de zwemslagen technisch verfijnd en worden correcte start en keerpunten aangeleerd. Daarnaast trainen ze zowel op snelheid als uithouding. De trainingen zullen hier geleidelijk zwaarder worden, aangepast aan het niveau.

Trainingen:

Maandag:    17:00 - 18:30

Dinsdag:      18:30 - 20:00

Donderdag: 17:00 - 18:30

Zaterdag:     9:00 - 10:00

Wedstrijden

Als de trainer vindt dat de zwemmer klaar is voor wedstrijden wordt er in samenspraak met de ouders bekeken aan welke wedstrijd je kind kan deelnemen.

Er zijn verschillende soorten wedstrijden waar wij als club aan deelnemen. Een deel van de wedstrijden gaan gepaard met limiettijden, denk maar een een Vlaams of Belgisch kampioenschap. Hierdoor kan niet iedereen zomaar deelnemen aan elke wedstrijd.

Inschrijvingen gebeuren door de club, daar moet u, als ouder, dus geen rekening mee houden.

Ik wil competitie zwemmen, wat moet ik doen?

Zwem je reeds in onze club?

Spreek je trainer aan, wij zullen dan samen bespreken wat de mogelijkheden voor jou/je kind zijn.

Heb je elders leren zwemmen?

Neem contact op via mail, laat weten wat je kind al kan en dan zullen we een evaluatiemoment inplannen.